çocuk ve ergenlerde- bilişsel davranışçı terapide dikkat edilecekler-sınav kaygısı

 1-Psikoeğitim önemlidir- duygu tanıma,duygu düzenleme üzerinde

duygu bulmaca yapılabilir.- ancak çocuk ve ergenlerde oyuna dönüştürme önemlidir. eğlenceli hale getirmek için role-play taklit- kukla oyunu gibi oyunalr oynanılabilir.

duygu küpü- duyguları tanıma- çekingen olursa ifade etmekte zorlanırsa kukla kullanılabilir. kukla sorar'' ben bunu bilmiyorum sen söyler misin?'' şeklinde.

iki çeşit küp kullanılabilir- birinde duygu diğerinde olay.

ilk küp atılır=> öfke=>2. atılır=>olay=> '' seni öfkelendren bir olay söyler misin?

2-Beyaz tahta bulundurmak iyi olabilir- kurabiye adam çiz- üzerinde kaygı hissettiğinde- sınavla ilgili vücudunda ne olur? diye sor- işaretlemesini iste 


3-düşünce balonu çiz=> içine sınavdayken aklına ne gelir?- Ne düşünürsün? gibi sorularla düşüncelerine odaklanmasını sağla


4-Bulunan düşünceler içinde en çarpıcı en etkileyici olanla ilgili sokratik sorgulama yaptır

sokratik sorgulama bir nevi bir maruz bırakmadır-en kötüyü düşündürme-

öyle olursa ne olur??

5- Şema ve baş etme tekniklerini bul- şema=> telafi,teslim,karşı gelme


6- OLumlu- olumsuz düşünce kalıplarını etiketle

7- ölçeklendir

8- yeniden yapılandır

-bu düşüncenin sana ne yararı var? geçmişte bir yararı oldu mu? yada tam aksi bir durum oldu mu?

-kanıt toplama- düşünceyi yada tam tersini kanıtlayan örnekler bul

-beceriler kazandırma- gevşeme egzersizleri- nefes egzersizleri-güvenli yer çalışması

Nefes egzersizi için somutlaştırma yap- gülü kokla, mumu söndür gibi- 


-KORKU MERDİVENİ

-DÜŞ KAPANI

-AİLELERİN GÜVENLİK DAVRANIŞLARNIN  FARKINA VARMASINI SAĞLA-çocugun kaçınmasını dstekler-anksiyenin devam etmesini sağlar- maruz bırakmayı önler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder